De leerlingen zitten steeds in wisselende samenstellingen bij elkaar. De dag begint en eindigt in de basisgroep. Elke basisgroep heeft een eigen vaste kring, de thuishaven van de leerlingen. Gedurende de dag wordt er gewerkt met een rooster, waarop de activiteiten van de dag staan aangegeven. De leerlingen krijgen instructie in instructiegroepen waar leerlingen met hetzelfde niveau en/of dezelfde instructiebehoeften bij elkaar zitten. We kijken goed wat er nodig is en passen daar de groepssamenstelling op aan.
Door de manier waarop we ons onderwijs organiseren, leren onze leerlingen omgaan met de talenten en beperkingen van zichzelf en van de ander. Ze ontwikkelen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid, leren omgaan met vrijheid én met de grenzen van vrijheid.
IKC Stella Nova is een groeiende school. Ook als we de komende jaren groter worden, blijven we kleinschalig van opzet. Dat is mogelijk door de manier waarop we ons onderwijs organiseren. Voorop staat dat onze school een veilige omgeving is voor de kinderen. Wij willen een positieve, fijne school zijn. Een ontmoetingsplek waar kinderen, ouders en leerlingen graag zijn.
Hier herken je ons aan:
– IKC
– Unitonderwijs
– Samen Leren Leven