IKC De Triangel is voor kinderen een veilige thuishaven. Wij bieden een basis voor meer en zijn een school waar uw zoon of dochter zich optimaal kan en mag ontwikkelen. De leerkrachten stimuleren de kinderen dagelijks om het maximale uit zichzelf te halen. Persoonlijke aandacht voor ieder kind is hierbij essentieel voor het zien van hun talenten. Een kind dat goed in zijn vel zit, en veiligheid en vertrouwen ervaart, komt tot leren. Wij vinden het dan ook belangrijk dat uw kind zich veilig en vertrouwd voelt bij ons op school. Wij kijken naar de talenten en onderwijsbehoeften van uw kind en proberen hier zoveel mogelijk bij aan te sluiten.
Onze visie op leren is dat de leerkracht leidend is in het bieden van onderwijs. We maken daarbij gebruik van het didactisch model “expliciete directe instructie”. Door het doorlopen van de verschillende lesfases en het controleren van begrip werken wij aan kansengelijkheid voor al onze leerlingen. Differentiëren doen wij door onze leerlingen die dit aan kunnen vervroegd te laten uitstromen in de instructie en voor hen passend werk aan te bieden of juist verlengde instructie of remedial teaching aan te bieden voor de leerlingen die dit nodig hebben.
Wij geloven dat thematisch geïntegreerd onderwijs bijdraagt aan een sterke kennisbasis en culturele geletterdheid. Dit doen we door met name het lezen en de wereldoriënterende lessen thematisch en geïntegreerd aan te bieden. Daarbij maken we gebruik van verschillende werkvormen om te zorgen dat onze leerlingen met toekomstgerichte vaardigheden bezig zijn en om te zorgen dat zij actief deelnemen aan hun leerproces.
We leren op onze school niet alleen rekenen en taal en andere vakken, maar kinderen gaan ook aan de slag met toneel, muziek en handvaardigheid. Op het Triangel-podium treden kinderen op met de klas. Dat is een belevenis voor de ouders, opa en oma, maar ook voor het kind. Want die hebben de voorstelling samen met hun klasgenoten gemaakt en ook de decors, licht en geluid verzorgd.
Hier herken je ons aan:
– Kleinschalig en vertrouwd
– Structuur en rust
– Samenwerken en verbinden
– Geïntegreerd en thematisch
– Kunst en cultuur